Łączna liczba wyświetleń

środa, 22 stycznia 2014

Pierwszy...

...tegoroczny sweter skończyłam już kilka dni temu. Czekałam na możliwość zrobienia lepszych zdjęć, ale nic z tego nie wyszło. Są jakie są... Najważniejsze, że udał się dość dobrze, no i włóczki wystarczyło jeszcze na chustę. Zatem mam komplecik. Do kompletu dojdzie jeszcze bransoletka z koralików, ale to za kilka dni.

Włóczka - Rowan Colourspun 279 kupiona tutaj - sweter 7 motków, chusta 2 motki. Sweter zrobiłam zgodnie z zaleceniem producenta na drutach 4mm, a chustę na 4,5mm, dość luźno, żeby wyszła jak największa i ogólnie jest w sam raz.
 Kolor w rzeczywistości jest ciemniejszy i  nie widać tak mocno tych niebieskich paseczków. Włóczka jest miękka i miła w dotyku.


 Na dole swetra i na brzegu chusty zastosowałam ażurkowy motyw, który już kiedyś pokazywałam w innym swetrze z czerwonej Limy. Pliskę przy szyi, rękawy i dół wykończyłam ściągaczem 1/1 a następnie zastosowałam włoski sposób zamykania oczek. Na różnych filmikach jest pokazanych tak wiele ich rodzajów, że po prostu opracowałam swój własny na ich podstawie. Jestem zadowolona :) Sweter prezentuję bez guzików, ale już je kupiłam i przyszyję pewnie nie wcześniej jak w sobotę.





Z metodą contiguous jeszcze walczę :) Tymczasem zajęłam się innymi projektami. Pomysły mi się mnożą, jednak pora roku nie jest dla mnie przyjazna, działam wolniej, dziergam i pruję. Taka jakaś niemoc.

Z nadejściem wiosny się ożywię :))) 

No i jeszcze troszkę koralików. Naszyjnik z bransoletką dla jednej koleżanki


 I bursztynowa gąsieniczka dla drugiej.


 Niebawem pokażę jak wykorzystałam motki rudej Limy, z której miał być zrobiony pasiaczek z poprzedniego wpisu, no i myślę, że uda mi się zacząć kolejny sweter. Pomysł zrodził się dawno, jednak muszę się dobrze do niego przygotować. Coś tam obliczyć, pomierzyć, zapisać czyli trzeba będzie wykonać czynności,za którymi dotąd nie przepadałam.

U nas zima od wczoraj - czyli mrozik i trochę śniegu. To dobrze, prawda? Od razu inaczej świat wygląda :)

No i pomarańcze teraz najsmaczniejsze, a ja je uwielbiam! ;)))) Pozdrawiam Was i życzę dużo zdrowia.


22 komentarze:

  1. No proszę,kolejny idealny sweter:))Włóczka ładna,wygląda bardzo przytulnie,fajny jest taki komplet z chustą.Koraliki śliczne jak zwykle,się koleżanki ucieszą :))Co do zimy i pomarańczy to ja akurat wręcz przeciwnie ;)Pozdrowionka:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Włóczkę bardzo polecam - do dziergania niezwykle wdzięczna, nie wiem jeszcze jak będzie w noszeniu. Trochę droga, niestety, a ja potrzebuję coraz więcej motków na sweter... tiaaa..... Pozdrowionka :)

      Usuń
  2. Super sweter - też przydałby mi się taki. Bardzo mi się podoba i fason i kolor!
    A chusta do kompletu to świetny pomysł:)
    Dobrą mają koleżankę te Twoje koleżanki:) Piękne koralikowe prezenty:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za pochwały:) Nie kupowałabym aż tylu motków, gdyby nie wskazówki innych dziergających na Ravelry. Chustę zrobiłam, bo szkoda by mi było leżących odłogiem motków. A tymczasem chustę nosze codziennie, a swetra jeszcze ani razu :)

      Usuń
  3. Piękny sweter, wykonany wzorcowo. Chusta do kompletu - znakomity pomysł. Wełenka milutka i cieplutka to na chłody doskonała. Ładne ozdoby wykonujesz. Tak jak Ty uwielbiam pomarańcze i mandarynki. Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i życzę smacznego :) Oj, właśnie chłody nadeszły -dzisiaj -6 stopni. Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Sweter świetny, a chusta będzie idealna na obecne dni - mróz chwycił i trzeba się dogrzewac w szyję :)). Podoba mi się pomysł z ażurowym motywem na dole swetra. Też o czymś takim myślę, ale to dopiero w następnym projekcie :). Mój pierwszy sweter w tym roku niestety nadal się dzierga i końca jeszcze nie widać :(. Strasznie wolno mi ostatnio dzierganie idzie. Ale skończę go na pewno i już coś czuję, że się polubimy :)).

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie szkoda Ci tego naszyjnika i bransoletki? Bardzo by pasowały do tego nowego pięknego swetra :-) Cieplusińsko wyglądają i sweter, i chusta.

    OdpowiedzUsuń
  6. Elu, sweter wygląda tak, że chciałoby się z niego nie wychodzić, tak ciepło i miło, co przy obecnej pogodzie jest niewątpliwie zaletą, przyszywaj szybko guziki :)
    Widzę, że rok swetra rozpoczął się dobrze, oby tak dalej. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniały komplet :-) Sweter rewelacyjny i według mnie jest idealny. A na dodatek ten cudowny kolor... marzenie... Chusta przepiękna - cudownie będzie zdobić Twoją szyję.
    Koralikowe sznury prześliczne.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zajrzałam do źródeł , bo zaciekawiła mnie metoda contiguous. To wydaje się być bardzo skomplikowane, choć , jak pisze Antosie, w praktyce okazuje się dość proste. Nie lubie czytać opisów, więc pewnie nie skorzystam..... póki co.
    Elu, znowu wypatrzyłaś cudną włóczkę. Piękne prezentuje się w gotowym wyrobie:)
    Do tego chusta......wspaniały komplet. Jak przyszyjesz guziki, to zaprezentuj osobiście nowy sweterek:)) Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczności. Jest na czym oko zawiesić!

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ładny komplet w sam raz na obecne mrozy:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajny sweterek i chusta, naszyjnik i bransoletka kolorystycznie świetnie do nich pasują, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Swter zrobiłaś cudny,wygląda na niesamowicie przytulaśny,chusta zresztą takoż:)))Biżuterii bym nie oddała,ale pewnie dla siebie zrobisz też:)))Pozdrawiam ciepło:)))

    OdpowiedzUsuń
  13. Sweter piękny, a w zestawie-rewelacja

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudowne sweterek i do tego chusta....kiedy Ty to wszystko dziergasz,chyba nie sypiasz wcale.A koraliki..no cóż mogę tylko powzdychać bo ja nigdy się nie nauczę.
    Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękności i sweterek i chusta cudowne!!!
    A koraliki -brak mi słów...ja zarzuciłam próby bo jakoś mi nie teges wychodziło;)
    Cuda Pani cuda prawdziwe robisz!

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo lubię wszelkie komplety- Ten bardzo mi się podoba ( kolor, rodzaj włóczki i wzór). Praktyczne rozwiązanie z tą chustą . Razem ze sweterkiem tworzą śliczny duet,
    Gorąco pozdrawiam Dorota

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny komplet i w sam raz na zimę, która pojawiła się z przytupem . Ile mniej więcej czasu zajmuje Ci zrobienie bransoletki koralikowej ? Mam ochotę spróbować, ale nie chciałabym się zagrzebać w mozolnej dłubaninie, w końcu przecież druty czekają :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jestem zakochana w Twoich swetrach. Tak wypracowane i perfekcyjnie wykonane , że dech zapiera. O koralikach to już nie wspomnę. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Tak Alu masz rację Elcia ma tak dopracowane te sweterki że są idealne :)) wiem co piszę ;))) Buziaki.

    OdpowiedzUsuń